
project : CAO expert-online
De opdracht
Voor CAO expert-online mochten we een rebranding doen. In de briefing liet Henk Strating weten dat hij emotie belangrijk vond. Een leuke uitdaging voor een sector wat in eerste instantie een beetje saai leek. Maar daar kwamen we snel op terug. Wanneer een CAO bepaald, onderhandeld of vastgelegd word heeft dit alles te maken met emotie.
We kwamen erachter dat juist emotie hier heel mooi in samen hangt. De juiste CAO zorgt voor blije werknemers en -gevers. Haalt frustratie uit de weg. Er zijn genoeg situaties te bedenken omdat de mens centraal staat. Omdat het gaat om diverse mensen hebben we bedacht om een illustratie te maken waarin diversiteit centraal stond. Bij het kiezen van het model hebben we vooral gekeken naar een model met een acteer achtergrond.


Kleur analyes
We hebben gekozen voor een blauwe tint omdat CAO-Expert.online veel in zakelijke markt opereert met grote bedrijven. Blauw zorgt voor vertrouwen, wat in zijn vakgebied essentieel is. Daarnaast kozen we voor rood wat daadkracht uitstraalt. En roze omdat dit verbinding bij ons oproept. Oranje staat in samenhang met rood voor passie. In de foto’s hebben we gekozen voor blauw en rood. Omdat het emotie’s namelijk versterkt
